dinsdag 5 april 2016

Deskundigen zien aantal supermakrkten krimpen, maar AH ziet groei

De komende tien jaar verdwijnen er tweehonderd tot vierhonderd middelgrote supermarkten. Volgens retaildeskundigen komt dit doordat honderdduizenden Nederlanders via internet hun boodschappen gaan doen. "Op dit moment is het online marktaandeel van de supermarkten ongeveer 1 procent van alle boodschappen, maar het groeit wel heel snel", zegt Laurens Sloot, hoogleraar retail-marketing tegen de NOS. "Het gaat om zo'n 20 tot 30 procent groei per jaar, dus dat aandeel zou over tien jaar wel eens 7 procent kunnen zijn." Albert Heijn zegt ondanks de online ontwikkelingen te blijven investeren in winkels. "We zien dat klanten graag in de winkels blijven komen, omdat ze het leuk vinden om boodschappen te doen en graag een praatje maken. Wij verwachten dan ook dat ons totale bestand van winkels blijft groeien." "
Lees het complete bericht bij de bron

Het actuele woonnieuws:


Meer nieuws? Automatisch op de hoogte blijven?

Woonnieuws is een service van Honk. Als projectontwikkelaar volgen we het nieuws over woningbouw en de woningmarkt nauwgezet. Via Woonnieuws delen we de berichten die wij belangrijk vinden. Wilt u automatisch op de hoogte blijven? Meldt u zich dan aan voor de gratis nieuwsbrief van Woonnieuws.

Het nieuws op Woonnieuws volgen op social media? Klik dan op de iconen van Twitter, Linkedin of Facebook. Of kies voor de RSS-feed.

Zoeken in ruim 5.000 artikelen op Woonnieuws:



Woonnieuws
Woonnieuws is een service van Honk.
© Honk 2011 -